Obserwatorzy

wtorek, 5 lutego 2013

ROMANTYCZNIE I TRAGICZNIE

Dwa tygodnie temu znalazłam małą chwilkę i obejrzałam dwa filmy. Że tak powiem "z zupełnie innej beczki"...ale oba mnie ujęły;)

Zakochani w Rzymie

Uczta dla wielbicieli Woody Allena. Już tak dawno nie grał z żadnym ze swoich filmów, że miło było mi znów popatrzeć na jego wyjątkową grę. Wiem, wiem...jego filmy i jego fizjonomia są specyficzne...ale co ja poradzę, że kocham się w nim już od dzieciństwa;)

 
Perypetie głównych bohaterów, ich splatające się w niekonwencjonalny sposób losy. Ale przecież nie od dziś wiadomo,że wszystko się może zdarzyć;)
 
 
Penelope Cruz w roli dziwki...obłędna...i bardzo piękna!
 

 
Woody Allen w roli przyszłego teścia i propagatora talentu jednego z bohaterów filmu. Przesłodki!
 
Do tego mnie osobiście ujął wątek sławy. Jak to ona może dopaść człowieka i nie pozwalać mu normalnie funkcjonować. Ale jeszcze gorszy jest moment, kiedy mija. Nasze zachowania, wypowiedzi i zwyczaje za które wcześniej wielu dało by się poćwiartować, teraz wydają się paplaniną obłąkanego. A otoczenie patrzy jak na chorego psychicznie. Fenomenalne, allenowskie spostrzeżenie;)
 
 
No i niestandardowa rola Aleca Baldwina, który można powiedzieć wcielił się w "resztki zdrowego rozsądku" pewnego młodego studenta;)
 
 
Wszystkim miłośnikom kina allenowskiego bardzo polecam;) Ja z zapartym tchem oglądam wszystkie jego filmy. Wracam też, do jego wcześniejszego kina. Woody w roli plemnika = rola oskarowa;)
 
2. Niemożliwe
 
Ten film okazał się wyciskaczem łez. Fontanna tryskała z moich oczu, praktycznie nieustannie.
 
 
 

 
Film przedstawia prawdziwe wydarzenia, jakie miały miejsce w 2004 roku w Tajlandii. Ten tropikalny raj nawiedził prawdziwy kataklizm, jakim jest tsunami.
Bohaterowie filmu to 5 osobowa rodzina, której udaje się przeżyć. Jednak to czego doświadczają i sposób w jaki przedstawił to reżyser, powoduje że wzruszenie człowieka nie opuszcza.
 

 
Oglądałam film i wydawało mi się to tak mało realne ...
 

 
....a jednak. Zdarzyło się naprawdę. Oto kilka zdjęć jakie znalazłam w sieci. Te bardziej drastyczne pominęłam...
 
 
 
 

zdjęcia nie są moją własnością. Wszystkie znalezione w sieci.
........
 
Oba filmy polecam
 
 
 

4 komentarze:

  1. Bardzo chciałam iść na ten drugi film w niedzielę, ale mój Maluch skutecznie pokrzyżował mi plany :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak znajdziesz chwilkę, to looknij bo robi wrażenie;)

      Usuń
  2. właśnie na dziś mam zaplanowany wieczór na film "Niemożliwe". Super recenzja - teraz mam pewność, że to będzie wzruszający wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam..jest świetny! Miłego, filmowego wieczoru!

      Usuń